Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist besteed veel tijd aan onderzoek. Dit komt omdat elke website in elke branche verschillend is en omdat elke ondernemer zijn eigen wensen heeft. Waarmee wil je op welke manier gevonden worden? Het komt voor dat we 3 uur lang concurrerende pagina’s onderzoeken, en uiteindelijk maar 5 minuten bezig zijn om de bevindingen te verwerken.

Een SEO specialist doet het volgende:

  • Verbeteren van posities in Google door middel van content optimalisatie zoals menustructuur, teksten en afbeeldingen, technische verbeteringen en linkbuilding.
  • Onderzoeken welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken, en deze verwerken in je website op strategische plekken.
  • Meten, analyseren, optimaliseren en monitoren van SEO campagnes om zodoende meer bezoekers en omzet te genereren.
  • Adviseren over het inzetten van social media.
  • Het bijhouden en testen van ontwikkelingen op het gebied van SEO en marketing in de breedte.
  • Het delen van kennis en beantwoorden van vragen.
  • Het voorzien van periodieke rapportages over alles wat met SEO te maken heeft, met als basis de zoekwoordenposities.

Kaashandel Peters: SEO & Webdesign

;