Local Seach Optimization van Netfort

Local SEO - Lokaal of regionaal hoog in Google

Je website hoog in de zoekresultaten met zoekwoorden in de omgeving van je vestigingsplaats. Vraag naar een verhelderend Local SEO Consult bij Netfort M&I Kampen.

Bied je ook of zelfs uitsluitend lokaal of regionaal producten of diensten aan, dan is het van belang om gevonden te worden in de buurt van je vestigingsplaats. Gevonden worden op zoekwoorden en -zinnen al dan niet in combinatie met plaatsnamen levert je veel klanten op. Hoog in Google Search, Google Maps en Google Local (Local 3-pack / Google Mijn Bedrijf) is van het grootste belang voor elke onderneming.

Bij regionale of Local SEO optimaliseren we bestaande pagina’s, en worden waar nodig nieuwe pagina’s ontwikkeld. Deze pagina’s worden gekoppeld aan je huidige of nog te maken Google Mijn Bedrijf pagina. Hiervoor doen we o.a. een uitgebreid zoekwoorden-onderzoek, maken we geoptimaliseerde teksten op SEO vriendelijke pagina’s en zorgen we voor een perfecte linkstructuur.

Bij Local SEO blijven behaalde zoekwoorden posities van jou! Netfort werkt niet met zogenaamde gecodeerde landingpages waarbij de stekker er uit wordt getrokken zodra je niet meer betaalt. Je hebt de volledige regie in handen. Daar verandert niets aan nadat onze Local SEO strategie beëindigd is en geldt voor zowel lokale SEO, landelijke SEO als internationale SEO werkzaamheden.

Effective Local SEO Solutions

Netfort M&I Kampen zorgt ervoor dat je bedrijf niet alleen lokaal op desktop computers wordt gevonden, maar zeker ook op mobiele apparaten. Wij zorgen voor de beste posities van je website en Google bedrijfsvermelding (GMB) in de zoekresultaten en Google Maps. Daarnaast krijg je bij ons een gratis Google Stack die je Google Local resultaten een flinke boost geeft; Local SEO on steroids!

Lokaal gevonden worden of Local SEO is erg belangrijk, ook voor bedrijven die niet afhankelijk zijn van klanten uit de regio. Een goede vindbaarheid met je website of je Google Mijn Bedrijf vermelding zorgt voor meer autoriteit en omzet.

Effective Web Development Solutions

Hoog in Google met je "Google Mijn Bedrijf" vermelding

Hoog in Google komen in de lokale zoekresultaten of in de local 3-pack is in grote mate te beïnvloeden. Stap 1 is uiteraard de koppeling van je Google Mijn Bedrijf account met je website, en andersom. De volgende stap is het verhogen van de waarde (domain en page authority) van je website, het relevant maken van je webpagina's t.o.v. de te verwachten zoekopdrachten en het op de juiste manier inrichten van je Google Mijn Bedrijf pagina.

Heb je dit in orde dan rankt Google je op basis van 3 factoren:

  1. De relevantie van de zoekopdracht;
  2. De plek van waar de zoekopdracht wordt uitgevoerd;
  3. De naamsbekendheid of autoriteit van je bedrijf.

Relevantie van de zoekopdracht is afhankelijk van de content op je website en de informatie op je Google Mijn Bedrijf profiel. Dit is een wisselwerking. Als iemand zoekt naar een makelaar en hij bevindt zich in de binnenstad van je vestigingsplaats, dan zullen de meest belangrijke makelaars verschijnen. Dit zijn de makelaars die zich het dichtst in de buurt bevinden, en(/of) websites en GMB profielen hebben die het beste geoptimaliseerd zijn voor deze zoekopdracht.

Zoekwoord + plaats is ook een belangrijke factor. Hierbij maakt het niet uit waar de zoeker zich bevindt. Zo staan wij al jaren in de top 3 (Google Local 3-pack) op onder andere "SEO Kampen" met 2 vermeldingen, te weten Netfort M&I en SEO24.nl. Dit is geen toeval maar het effect van optimalisatie.

Bekende bedrijven ranken vaak hoger in Google Maps en de local 3-pack. Echt grote en bekende bedrijven en merken hoeven hiervoor niet zoveel moeite te doen. Google heeft in het algoritme verwerkt dat dergelijke bedrijven betrouwbaar zijn en dus voorrang verdienen. Heb jij niet zoveel naamsbekendheid maar wil je toch zichtbaar zijn in de lokale zoekopdrachten zorg dan dat je website en je GMB listing tot in de puntjes geoptimaliseerd zijn. Wat hierbij helpt zijn;

  1. De zoekwoorden die je gebruikt op je website en in GMB;
  2. De (embedded) links naar je GMB;
  3. Je reviews of beoordelingen;
  4. De domain en page authority van je website en individuele pagina's.

Heb je dit goed in orde dan kan Google niet meer om je heen en kom je hoog in Google Maps!

Google Local hack!

Tot slot wil ik je nog een tip meegeven om snel hoge posities te krijgen in Google Local. Een volledig legale manier van ranken die maar weinig SEO bedrijven toepassen. Het betreft hier het insluiten van zoekwoorden in de Google Maps code;

  1. Zoek je bedrijfsnaam in Google;
  2. Klik op het kaartje rechtsboven met de rode marker;
  3. Klik (links) op "Delen";
  4. Kies voor tabblad "Kaart insluiten" en kopieer de code.

Nu je deze code hebt gekopieerd plak je hem naar kladblok, of rechtstreeks in de editor van je website. In deze code bevindt zich je bedrijfsnaam. In het voorbeeld van Netfort is dat Netfort%20Marketing%20%26%20ICT! Plaats nu tussen de laatste letter en het uitroepteken enkele relevante zoekwoorden en vergeet het %20 (spatie) teken niet. Voorbeeld: Netfort%20Marketing%20%26%20ICT%20SEO%20webdesign%20Kampen! 

Zo simpel kan het zijn!

Ook een enbedded map is een link. Met het toevoegen van zoekwoorden in deze link bereik je veel meer relevantie. Plaats de hele code nu op je website en je zal merken dat je GMB vermelding stijgt!

Linkbuilding met je GMB vermelding

Niet alleen de ingesloten map is een link. Ook de link die gebruikt wordt voor het delen is een gewone link waar je linkbuilding op kunt loslaten, om zo je posities in Google Local te verbeteren. Om de link te vinden herhaal je bovengenoemde stappen, en kies je bij punt 4 voor tabblad "Een link verzenden". Deze link kun je kopiëren en gebruiken voor linkbuilding.

Stel je vraag

Laat Netfort je helpen bij je vindbaarheid in Google Local.

Voor een fractie van je marketingbudget helpt Netfort M&I Kampen je aan meer omzet met Local SEO.

Beoordelingen

Alle beoordelingen