Wat is internationale SEO?

Ook internationale SEO is het proces van optimaliseren van een website. Het verschil met “normale SEO” zit hem in het targeten op landen buiten Nederland. Met deze techniek kunnen zoekmachines eenvoudig identificeren op welk landen jij je wil richten en welke talen je gebruikt op je website.

Met internationale SEO wil je in landen en taalgebieden buiten Nederland hoog eindigen in Google. Een internationale SEO strategie is voor internationaal opererende bedrijven een ‘must have’. Netfort heeft ruimschoots ervaring met internationaal opererende bedrijven en de vindbaarheid van hun websites in zoekmachines zoals Google. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat de website wordt vertaald in verschillende talen, of dat er specifieke optimalisaties worden gedaan voor zoektermen in verschillende landen.

Het doel van internationale SEO is om de zichtbaarheid van de website te verhogen in zoekresultaten voor zoekopdrachten van gebruikers in andere landen en om zo meer bezoekers naar de website te trekken.

Is elke website hiervoor geschikt?

Niet elke website is geschikt voor internationale SEO. Dit hangt af van een aantal factoren, zoals de inhoud (content) van de website, uiteraard de doelgroep en de huidige technische staat van de website.

Een website die bijvoorbeeld alleen gericht is op een specifieke regio of taal, zal weinig baat hebben bij internationale SEO. De regio of het taalgebied kan voor ons Nederlanders dan wel buitenland zijn, maar als het om slechts 1 land gaat dan noemen we dit “normale” SEO. Internationale SEO is eigenlijk bedoeld voor websites die moeten ranken in verschillende landen. Dat kan zijn Nederland en Duitsland, maar we hebben ook klanten die in meerdere landen taalgebieden vindbaar zijn.

Een website die zich richt op een internationale doelgroep of producten/diensten verkoopt die in verschillende landen aan de man gebracht moeten worden, heeft dus baat bij internationale SEO.

Hierbij is ten eerste de technische optimalisatie van de website van belang. Bijvoorbeeld een website die geen ondersteuning biedt voor meerdere talen of die geen taalscheiding met hreflang tags heeft, zal waarschijnlijk meer technische werkzaamheden nodig hebben voordat deze geschikt is voor internationale SEO.

Overleg met onze SEO experts of vraag de gratis SEO-scan aan om te bepalen of jouw website geschikt is voor internationale SEO!

Weten wat we internationaal voor jou kunnen doen? Bel, email of start met de gratis SEO-scan!

Een afspraak maken

;