SEO tips voor goede content op je website

seo contentHet SEO landschap is continu aan verandering onderhevig. Was tot voor kort nog het streven naar kwantiteit boven kwaliteit, in 2018 leg je de focus op meer kwaliteit en minder pagina’s (met meer tekst) en onderwerpen. Hierbij even een korte update over de huidige stand van zaken.

Minder is vaak meer

Leg de focus op een onderwerp. Dit geldt voor je website in zijn geheel. Update de inhoud regelmatig en verwijder niet relevante URL’s die slecht bezocht worden of weinig tot niks te maken hebben met het hoofd onderwerp. Dit zorgt voor meer nadruk op samenhangende en elkaar versterkende content, en daardoor betere posities. Neem je website nog eens goed onder de loep en pas waar nodig je teksten, afbeeldingen en eventuele video’s aan.

Oude content bijwerken

In plaats van meer pagina’s toe te voegen over hetzelfde onderwerp kun je SEO technisch gezien beter je bestaande content bijwerken. Belicht het onderwerp op de pagina van alle kanten en voeg meer relevante tekst, afbeeldingen en eventueel video’s toe. Ook het linken naar (voor Google) belangrijke pagina’s kan een positief effect hebben. Denk hierbij aan een link naar bijvoorbeeld Wikipedia of een bekend merk die je onderwerp verduidelijkt. Dit mag gewoon een dofollow link zijn.

Relevantie en gebruikerservaring

Uiteindelijk is relevante en gemakkelijk leesbare inhoud het enige waar gebruikers en zoekmachines naar op zoek zijn. Met dit soort content krijgt je hele website beter posities en meer bezoekers. Hoe Google dit technisch verwerkt is en blijft geheim, maar het heeft alles te maken met het doorklikken naar je website vanuit de zoekmachine, de tijd die men doorbrengt op de pagina en of er doorgeklikt wordt naar de overige pagina’s.

Meer over de inhoud van je website vind je op “5 SEO tips voor oude content“.